100 yıllık yağmur ve şükür duası geleneği yaşatılıyor
Ahmet DAĞLI/SANDIKLI (Afyonkarahisar), (DHA)- AFYONKARAHİSAR’ın Sandıklı ilçesine bağlı Akharım beldesinde, yaklaşık 100 yıllık yağmur ve şükür duası geleneği s
Ahmet DAĞLI/SANDIKLI (Afyonkarahisar), (DHA)- AFYONKARAHİSAR’ın Sandıklı ilçesine bağlı Akharım beldesinde, yaklaşık 100 yıllık yağmur ve şükür duası geleneği sürdürüldü.
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
Akharım Belediyesi ile mahalle muhtarlarının öncülüğünde, belde sakinlerinin katkılarıyla düzenlenen etkinlik, beldeye yaklaşık 4 kilometre uzaklıktaki Dikmen Dede Türbesi önünde yapıldı. Vatandaşların bağışlarıyla alınan büyükbaş kurban kesilirken, hazırlanan etli pilav katılımcılara ikram edildi. Türbe yanındaki mescitte şükür namazı kılan vatandaşlar, ardından dua etti. Kesilen kurbanın derisi, işkembesi, kellesi ve kemikleri ise açık artırmayla satılarak elde edilen gelir organizasyon masraflarında kullanıldı.
Çiğiltepe Mahalle Muhtarı Abdülkadir Ünal, bu yıl yağışların bereketli olması dolayısıyla yağmur duasının şükür duasına dönüştüğünü belirterek, "Her yıl düzenli olarak yaptığımız yağmur duasını bu yıl yağan bol yağmur dolayısıyla şükür amacıyla gerçekleştirdik. Halkımızın yardımlarıyla kurban alıyor, burada kesiyoruz. Mevlit okutuyor, ardından vatandaşlarımıza ikramda bulunuyoruz" dedi.
Akharım Belediye Başkanı Süleyman Kaynak da geleneğin yaklaşık 100 yıldır devam ettiğini belirterek, "Beldemizde 100 yıldır sürdürülen yağmur duasını halkımızın katkılarıyla her yıl haziran ayında gerçekleştiriyoruz. Bu geleneği gelecek yıllarda da yaşatmaya devam edeceğiz. Bu yıl yağışlar bereketli oldu" diye konuştu. (DHA)
FOTOĞRAFLI
(Kaynak: CNN)