Antakya Ata Köprüsü 1 Temmuz'da yıkılıyor
Samim SELÇUK/ HATAY, (DHA) – HATAY Büyükşehir Belediyesi (HBB) ve Devlet Su İşleri (DSİ) 63'üncü Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen 'Hatay Asi Nehri Taşkın Kor
Samim SELÇUK/ HATAY, (DHA) – HATAY Büyükşehir Belediyesi (HBB) ve Devlet Su İşleri (DSİ) 63'üncü Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen 'Hatay Asi Nehri Taşkın Koruma Projesi' kapsamında Antakya'da bulunan Ata Köprüsü'nün 1 Temmuz'da yıkılarak yeniden inşa edileceğini duyurdu.
HBB UKOME kararları doğrultusunda yapılan açıklamaya göre, daha dirençli duruma getirmek amacıyla tarihi Ata Köprüsü’nde 1 Temmuz günü yıkım çalışmalarına başlanacak. Bu kapsamda, İzzet Güçlü Caddesi'nin İstiklal Caddesi ile kesişiminden başlayarak Ata Köprüsü'nü kapsayan yaklaşık 240 metrelik bölüm ile Cumhuriyet Meydanı'ndaki Ata Köprüsü giriş kısmı araç ve yaya trafiğine kapatılacak. Ata Köprüsü'nün yıkım sürecinde ulaşım; Fatih Caddesi, Gündüz Caddesi, Atatürk Caddesi, Yavuz Sultan Selim Caddesi ve Kurtuluş Caddesi üzerinden oluşturulan alternatif güzergâhlardan sağlanacak.
54 YIL HİZMET VERDİ
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
1972 yılından beri hem araç hem de yaya ulaşımına hizmet veren Ata Köprüsü, 45 metre açıklığı ve 28 metre genişliğiyle Hatay’ın önemli ulaşım yapılarından biri olarak hizmet veriyordu. Mevcut köprünün yerine yalnızca yaya kullanımına yönelik yeni bir Ata Köprüsü inşa edilecek. Araç trafiği ise bölgede yapımı planlanan Kemalpaşa Köprüsü üzerinden sağlanacak. Yetkililer, çalışma süresince sürücülerin trafik işaret ve yönlendirmelerine uymalarını, alternatif güzergâhları tercih etmelerini istedi. (DHA)
FOTOĞRAFLI
(Kaynak: CNN)