Buckingham Sarayı tarih oluyor
İngiltere'de bir dönem kapanıyor. Yaklaşık 200 yıl boyunca kraliyetin en önemli simgesi olan, kral ve kraliçelere ev sahipliği yapan Buckingham Sarayı artık kra
İngiltere'de bir dönem kapanıyor. Yaklaşık 200 yıl boyunca kraliyetin en önemli simgesi olan, kral ve kraliçelere ev sahipliği yapan Buckingham Sarayı artık kraliyet ailesinin konutu değil. Yaklaşık 10 yıldır devam eden ve yaklaşık 369 milyon sterline mal olan restorasyon çalışmalarında sona gelindi. Ancak Kral Charles ve eşi Kraliçe Camilla, Clarence House'ta yaşamaya devam edeceklerini duyurdu.
Buckingham Sarayı ise kralın çalışma merkezi olacak; resmi kabulleri sarayda gerçekleştirecek. Yapılan açıklamada bu kararla birlikte sarayın daha fazla halkın ziyaretine açılmasının da planlandığı belirtildi. 1837'de Kraliçe Victoria'nın taç giymesinden bu yana İngiliz monarşisi Buckingham Sarayı’ndan yönetiliyordu.
Clarence House ise Prens Charles'ın Lady Diana ile evlenmesinin ardından kraliçe tarafından oğluna düğün hediyesi olarak verilmişti. Kraliyet ailesi sadece yaşam alanları ile değil, vergi kararıyla da gündeme geldi. Kral Charles ilk kez ne kadar vergi ödediğini açıkladı. Kralın 12,9 milyon sterlin ödediği belirtildi. Bu rakamla kral, ülkede en çok vergi ödeyen ilk 100 isim arasına girdi.
(Kaynak: CNN)