İran: Bombalanan nükleer tesislere denetim izni yok
İran, ABD-İsrail saldırılarında bombalanan nükleer tesislere Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) müfettişlerinin girmesine izin verme yönünde bir planı olm
İran, ABD-İsrail saldırılarında bombalanan nükleer tesislere Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) müfettişlerinin girmesine izin verme yönünde bir planı olmadığını açıkladı.
Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, "Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Genel Direktörü ile bir görüşmemiz olmadığı gibi, ajansın, ABD ve Siyonist askeri saldırganlığı nedeniyle hasar gören İran'ın nükleer tesislerini denetlemesine yönelik herhangi bir planımız da bulunmamaktadır." dedi.
Vance dün duyurmuştu
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
Sözcü Bekayi'nin bu açıklaması, ABD Başkan Yardımcısı JD Vance'in dün yaptığı duyurunun ardından geldi. Vance, İran tarafının Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) müfettişlerini yeniden davet etmeyi onayladığını belirtmişti.
Ne olmuştu?
İsrail, İran ile ABD arasında nükleer müzakere süreci devam ederken 13 Haziran 2025'te İran'ın çeşitli kentlerinde nükleer ve askeri tesisler ile sivil yerleşim yerlerini hedef alan saldırılar başlatmıştı.
İsrail'e açıktan destek veren ABD, 22 Haziran 2025'te İran'ın Natanz, Fordo ve İsfahan'daki 3 nükleer tesisine, sadece ABD'nin elinde bulunan ve "sığınak delici" bombalarla "Gece Yarısı Çekici" adını verdiği operasyonla saldırılar düzenlemişti.
Tahran, İsrail-Amerikan saldırılarını kınamadığı gerekçesiyle Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile işbirliğini geçen yılın Temmuz ayında askıya almıştı. Eylül ayında, tarafların yeni bir çerçeve üzerinde anlaşmaya varmasının ardından iş birliğinin yeniden başlatılması kabul edilmişti. Ancak bu anlaşma, bombalanan tesisleri kapsamıyordu.
Salı günü yaptığı açıklamada bu duruma dikkat çeken Bekayi, "Bu konuda esasen hiçbir protokol bulunmamaktadır," dedi.
(Kaynak: CNN)