Nafaka yoksa maç da yok: O ülkeden Dünya Kupası'nda ezber bozan karar!
GÜVENLİ TRİBÜNLER 2026 FIFA Dünya Kupası devam ederken Arjantin hükümeti, çocuk nafakası borcunu ödemeyen yaklaşık 13 bin kişinin turnuva maçlarına katılmasını
GÜVENLİ TRİBÜNLER
2026 FIFA Dünya Kupası devam ederken Arjantin hükümeti, çocuk nafakası borcunu ödemeyen yaklaşık 13 bin kişinin turnuva maçlarına katılmasını engellemek için bir adım attı. Turnuvanın gerçekleştiği ABD makamlarına bir liste sundu. Yetkililer, söz konusu kişilerin Dünya Kupası stadyumlarına girişlerinin yasaklanmasını talep etti.
Girişim, Arjantin’in son yıllarda uygulamaya koyduğu ‘Safe Stands’ (Güvenli Tribünler) programının bir uzantısı olarak devreye alındı. Program kapsamında futbol karşılaşmalarına katılan taraftarlar çeşitli güvenlik ve hukuki denetimlerden geçiriliyor. Çocuk nafakası yükümlülüklerini yerine getirmeyen kişiler de takibe alınıyor.
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
‘YÜZLEŞTİRME AMACIYLA’
Arjantin’in başkenti Buenos Aires Belediye Başkanı Jorge Macri, yaptığı açıklamada çocuklarına karşı temel sorumluluklarını yerine getirmeyen kişilerin bunun sonuçlarıyla yüzleşmesi gerektiğini belirtti. Karar, Dünya Kupası seyahatlerinin ve biletlerinin yüksek maliyeti nedeniyle kamuoyunda geniş yankı uyandırdı. Kuzey Amerika dışından turnuvayı takip etmek isteyen taraftarların masrafları 10 bin doların üzerine çıkabiliyor.
Arjantinli yetkililer, uygulamanın temel amacının çocukların haklarını korumak ve ebeveynlerin mali sorumluluklarını yerine getirmelerini teşvik etmek olduğunu savunuyor. Ancak Arjantin’in ABD’ye ilettiği listenin Dünya Kupası organizasyonunda nasıl değerlendirileceği ve talebin ne ölçüde uygulanacağı henüz netlik kazanmış değil.
(Kaynak: CNN)