Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nin 665'incisi, 3-5 Temmuz tarihlerinde Edirne'deki Sarayiçi Er Meydanı'nda yapılacak.
Kırkpınar'da 40 ismin kol bağlayacağı "baş boyunda" gözler, CW Enerji Yağlı Güreş Ligi'nde bu yıl geride kalan 4 etabın 3'ünü kazanan 27 yaşındaki Avrupa şampiyonu milli güreşçi Feyzullah Aktürk'ün üzerinde olacak.
"Altın kemerin favorileri" arasında yer alan ASKİ Spor Kulübü başpehlivanı Feyzullah, hazırlıklarını Ankara'da kulüp tesislerinde sürdürüyor.
Feyzullah Aktürk ve ASKİ Spor Yağlı Güreş Takımı Koordinatörü Şaban Yılmaz, "yağlı güreşin olimpiyatı" öncesinde AA muhabirine açıklamalarda bulundu.
Ligde 4 etabın tamamında finale yükseldiğine ve üçünde birinci olduğuna dikkati çeken Feyzullah, "Lig şampiyonluğuna yakın gözüküyoruz. Ligde yerimizi korumak istiyoruz. Tabii ki önceliğimiz Edirne. Edirne bizim çocukluk hayalimiz. Küçüklüğümüzden beri gittiğimiz bir saha. Orada küçüklüğümüzden bu yana hayalimiz, o altın kemer. Şu anda da kendimizi oraya yakın hissediyoruz." dedi.
Tüm takım arkadaşlarına ve yöneticilerine teşekkür eden başpehlivan, "Çünkü muhteşem bir ortam var. Hem minder hem de yağlı güreş anlamında Türkiye'nin 1 numaralı kulübü, Ankara ASKİ Spor. Kenetlenmiş durumdayız, ekip olarak konsantreyiz. Son düzlükteyiz. İnşallah son düzlüğü de en iyi şekilde tamamlayıp Kırkpınar'a ulaşmak istiyoruz." ifadelerini kullandı.
"Kırkpınar'a favori gidiyorsun, rakipler sana karşı daha ciddi hazırlanacak. Üzerinde bir baskı var mı?" sorusuna Feyzullah, "Geçen sezon çoğu ustamızla konuştuğumuzda, 'Çözülmeye başladın artık işin daha zor' diyorlardı. Bu sezon geçen sezona nazaran daha iyi bir performans gösterdiğimi düşünüyorum. Her geçen gün kendimi daha da ileriye taşıyorum. Şu an için çok fazla bir stresim yok. Tabii Sarayiçi'ne girdiğimizde duygularımız çok fazla değişiyor. Seyircinin o itici gücü bizi strese sokuyor ama açıkçası şu an yönetemeyeceğim bir stres olduğunu düşünmüyorum. İnşallah emeklerimizin karşılığını alırız." yanıtını verdi.
Feyzullah Aktürk, altın kemerin son yıllarda sürekli Antalya'ya gittiğine işaret ederek, hem başkentin hem de memleketi Manisa'nın kemer hasretini sonlandırmayı amaçladığını söyledi.
Şaban Yılmaz'ın altın kemer duygusunu daha önce bu kulübe yaşattığını dile getiren Feyzullah, şöyle devam etti:
"Ankara, ASKİ Spor Kulübü altın kemeri çok istiyor. Temennimiz bu hasreti dindirmek. Koordinatörümüz Şaban Yılmaz ve kulüp başkanımız Abdullah Çakmar bize her türlü desteği veriyor. Ankara'daki avantajımız, yöneticilerimizin güreşçi olması. Bizim duygularımızı çok iyi anlıyorlar. Ne yapabiliriz diye herkes kafa yoruyor. Ankara ve memleketim Manisa kemere hasret. Daha doğrusu bu Antalya'nın başarısı. Son dönemde kemer Antalya'nın dışına çıkmadı. Buradan Antalya ekibini ve ayrı ayrı belediyelerini tebrik ediyorum. Gerçekten onların başardığı bir şey, çoğu kulüp başaramıyor. Biz de araya girmek istiyoruz. Ankara, Manisa'dan ziyade kemer bütün illerin bir hasreti olur hale geldi. Antalya kemere