Amerikan Kalp Derneği'nin dergisinde yayımlanan son araştırma, sade kahvenin kalp sağlığı açısından çeşitli faydaları olabileceğini ortaya koyuyor.
Daily Mail'de yer alan habere göre, ABD'li araştırmacılar; şeker, aroma veya süt eklenmeden içilen kahvenin, tip 2 diyabet, kalp hastalığı, felç, kalp yetmezliği ve düzensiz kalp ritimleri riskinin daha düşük olmasıyla ilişkili olduğunu belirledi.
Kahvenin koruyucu etkisinin, kahve çekirdeklerinde bulunan polifenol adı verilen antiinflamatuvar bileşiklerden kaynaklanabileceği düşünülüyor.
Antioksidan açısından zengin bu bileşikler, atmosferdeki zararlı maddelerin etkilerine karşı koruma sağlıyor, damarların işlevini iyileştiriyor ve kanser de dahil olmak üzere ciddi hastalıkların öncüllerinden biri olan iltihabı azaltıyor.
Araştırmacılara göre kafein de benzer faydalar sağlayabilir ancak kafeinin etkileri kişiden kişiye çok daha fazla değişiklik gösteriyor. Bununla birlikte, yüksek dozda kafein kalbi aşırı uyararak kan basıncında ani yükselmelere, düzensiz kalp atışlarına ve hatta sağlıklı yetişkinlerde kalp durmasına yol açabilir.
Kaliforniya Üniversitesi'nde araştırmadan sorumlu Kardiyoloji Başkanı Dr. Gregory Marcus şöyle konuştu: "Kahveden alınan kafein, milyonlarca insanın günlük yaşamının önemli bir parçası. En güncel araştırmaları incelediğimizde, çoğu yetişkin için günde 400 mg'a kadar kafein tüketiminin (yaklaşık beş fincan) ilave şeker olmadan tüketildiğinde güvenli olduğunu ve kardiyovasküler riski artırmadığını görüyoruz."
Dr. Marcus, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ancak enerji içecekleri ve özellikle enerji shot'larında bulunanlar gibi yüksek dozda kafeinin kalp üzerinde zararlı etkileri olabilir ve bunlardan kaçınılmalıdır."
Araştırma, kahve ile sentetik kafeinin kan basıncı, kolesterol, diyabet riski ve kalp-damar sağlığı üzerindeki etkilerini karşılaştırması açısından önemli bir değişime işaret ediyor.
Araştırmacılar, günde yaklaşık beş fincan kahve içmenin yüksek tansiyon riskini azaltıyor gibi göründüğünü belirledi. Yüksek tansiyon, İngiltere'de yaklaşık her üç kişiden birini etkileyen ve ölümlerin başlıca nedenlerinden biri olan bir sağlık sorunu.
Buna karşılık, günde bir ila üç fincan kahve tüketiminin kan basıncında yükselmeye yol açabildiği ve bunun da kalp krizi ve felç riskini artırabileceği tespit edildi.