Kadir ÇELİK/İSLAHİYE (Gaziantep), (DHA)- GAZİANTEP'te İslahiye Devlet Hastanesi'nde rehine kurtarma tatbikatı düzenlendi. Senaryo gereği sağlık çalışanını rehin alan hasta yakını, güvenlik personeli ve hastanenin psikoloğu tarafından ikna edilip, polise teslim edildi.
Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü ve İslahiye Devlet Hastanesi iş birliği ile olası acil durumlara hazırlık amacıyla düzenlenen 'Gri kod' tatbikatı gerçekleştirildi. Başhekim Uzman Dr. Esra Savku Çınğı, başkanlığında yapılan tatbikata, Acil Sağlık Hizmetleri Başkanlığı, Afetlerde Sağlık Hizmetleri Birimi çalışanları, Acil Tıp Teknisyenleri ile çok sayıda personel katıldı. Tatbikatta, kriz yönetimi, olay yeri güvenliği, hasta ve çalışan güvenliği ve tahliye süreçleri detaylıca canlandırıldı. Senaryo gereği, acile getirilen bir hastanın yatışı için sekreterliğe giden hasta yakını, işlemlerin uzaması üzerine sekreteri, kesici alet ile rehin aldı. Daha sonra şüpheli, hastane güvenlik personeli ve ha
'KRİZ ANLARINA HAZIRLIK SEVİYESİ YÜKSELİYOR'
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
İslahiye Devlet Hastanesi Paramedik görevlisi Ahmet Faruk Bozdemir, bu tür tatbikatların kriz anlarına hazırlık olduğunu ifade ederek "Tatbikatımızın amacı, hastanede acil durumlar ile rehin alma durumunda hastanemizin gerekli tedbirleri alabiliyor mu, gerekli tahliye işlemlerini yapabiliyor mu, yaralı varsa onlara aniden müdahale edebiliyorumu bu kapsamda bir değerlendirmeydi. Bu tür uygulamalar sayesinde hem personellerimizin refleksleri güçleniyor hem de hastanemizin kriz anlarına karşı hazırlık seviyesi yükseliyor. Amacımız, her koşulda hasta ve çalışan güvenliğini en üst düzeyde korumaktır" dedi. (DHA)
FOTOĞRAFLI
(Kaynak: CNN)