GÜNCEL

Hizbullah liderinden Washington’daki mutabakata rest! Anlaşma masada kalır mı?

Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, İsrail’in Lübnan’da işgal ettiği bazı bölgelerin kontrolünün Lübnan Silahlı Kuvvetleri’ne devredilmesini öngören ABD-Lübna

Muş
Hizbullah liderinden Washington’daki mutabakata rest! Anlaşma masada kalır mı?

Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, İsrail’in Lübnan’da işgal ettiği bazı bölgelerin kontrolünün Lübnan Silahlı Kuvvetleri’ne devredilmesini öngören ABD-Lübnan-İsrail çerçeve anlaşmasına tepki gösterdi. Washington’da imzalanan anlaşmayı eleştiren Kasım, Hizbullah’ın silahsızlandırılması yönündeki önerilere de karşı çıktı.

“ANLAŞMA GEÇERSİZ VE HÜKÜMSÜZDÜR”

Naim Kasım, ABD’nin başkenti Washington’da imzalanan çerçeve anlaşmasını kınayarak, bunun yerine ABD ile İran arasında yapılan mutabakat zaptının uygulanması gerektiğini savundu.

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Kasım, açıklamasında, “Washington’daki çerçeve anlaşma küçük düşürücü ve utandırıcıdır. Aynı zamanda egemenliğin teslimi anlamına gelmektedir. Bu anlaşma geçersiz ve hükümsüzdür. İran-Amerikan mutabakat zaptının hükümlerinin uygulanması gerekmektedir.” ifadelerini kullandı.

SİLAHSIZLANMA ŞARTINA TEPKİ GÖSTERDİ

Hizbullah lideri, İsrail’in Lübnan’dan çekilmesinin Hizbullah’ın silahsızlandırılması şartına bağlanmasına yönelik önerileri de eleştirdi.

Kasım, “İsrail’in çekilmesinin Lübnan genelinde direnişin silahsızlandırılmasına bağlanması, tüm kırmızı çizgileri aşan son derece tehlikeli bir öneridir.” değerlendirmesinde bulundu.

“MÜCADELEYİ SÜRDÜRECEĞİZ”

Lübnan ile İsrail arasında varılan son anlaşmaya rağmen mücadeleyi sürdüreceklerini belirten Kasım, sahadaki varlıklarını koruyacaklarını ifade etti.

Kalici baglanti: https://www.ajansonline.com.tr/haber/hizbullah-liderinden-washingtondaki-mutabakata-rest-anlasma-masada-kalir-mi

AJANS ONLİNE

HABER PORTALI