GÜNCEL

İSKİ Baltalimanı Biyolojik Arıtma Tesisi'ndeki kötü koku çevreye rahatsızlık veriyor

İBB tarafından 1 Ocak 2023'te ön arıtmayken biyolojik arıtmaya dönüştürülen tesiste, atık suların arıtılması işleminde çevreye kötü koku yayılıyor. İstanbul Boğ

İstanbul
İSKİ Baltalimanı Biyolojik Arıtma Tesisi'ndeki kötü koku çevreye rahatsızlık veriyor

İBB tarafından 1 Ocak 2023'te ön arıtmayken biyolojik arıtmaya dönüştürülen tesiste, atık suların arıtılması işleminde çevreye kötü koku yayılıyor.

İstanbul Boğazı'na yakın Sarıyer Baltalimanı'ndaki tesisten yayılan kötü koku nedeniyle camlarını açamayan ve balkonlarını kullanamayan bölge sakinleri, yetkililerin bu soruna çözüm bulmasını istiyor.

Baltalimanı Mahallesi Muhtarı Ali Haydar Aslan, İSKİ Baltalimanı Biyolojik Arıtma Tesisi'nin 2023 yılında faaliyete geçirildiğini ve bu tarihten sonra insanların kapının önüne çıkamadığını söyledi.

Aslan, kötü kokunun çevreye rahatsızlık verdiğini belirterek, "Akşam saat 08.00'den sabah 06.00'ya kadar camlarımızı açamıyoruz, kapılarda oturamıyoruz. Şimdi yaz geldi, koku daha da arttı. Fakat bu kokunun dışında inanılmaz sivrisinek de oluyor. İlaçlama yapılıyor ama yetersiz." dedi.

Mahalleli olarak yapılırken de bu tesisi istemediklerini söyleyen Aslan, tesisin çevredeki altı mahallenin göbeğine yapılmasının hata olduğunu dile getirdi.

Aslan, şöyle devam etti:

"Geçen günkü röportajda İSKİ Müdürü zannedersem, ona soruyorlar, bu tesisin, bu kokunun ne olacağını, maalesef şunu konuşuyor. Burada bu mahallenin kaldırılmasını ima ediyor. Burada milyonlarca insan oturuyor. Bir tesis yüzünden bu kadar insanı nereye taşıyacaksın, nereye kaldıracaksın. İSKİ'nin bir an önce bu yanlıştan dönmesi gerekiyor. Bu tesiste, 6 tane üstü açık havuz var. Bu havuzların üstünü kapatacağını Ekrem Başkan açılışta söz verdi, 'Altı ay içerisinde kapanacak' dedi. Maalesef bu tesisteki havuzların üzerleri kapanmadı, bu havuzlar sürekli karıştırıldığı için sürekli koku yayıyor. Yakma sistemine geçtiler burada. Yakma sistemine geçince koku azalır dediler fakat daha da çoğaldı.

Aslan, araçların bölgeden geçerken içindekilerin burnunu kapattığını dile getirdi.

Arıtma tesisinin karşısına Baltalimanı Yaşam Vadisi yapıldığını aktaran Aslan, "İnsanlar şimdi sabah gelip burada spor yapacaklar. İnsanlar bu parkta gelip oturup dinlenemiyorlar. Bu masrafın yapılmasına yazık günah. Sen bu masrafı yapıyorsan bu kokuya da bir önlem alman lazım. İstanbul'un göbeğinde böyle tesis mi olur Allah aşkına." şeklinde konuştu.

Bölge sakinlerinden Bahar Ergün, yıllardır bu bölgede oturduğunu, havaların ısınmasıyla kötü kokunun arttığını ve pencereleri açamadıklarını söyledi.

Kalici baglanti: https://www.ajansonline.com.tr/haber/iski-baltalimani-biyolojik-aritma-tesisindeki-kotu-koku-cevreye-rahatsizlik-veriyor

AJANS ONLİNE

HABER PORTALI