GÜNCEL

İSRAİL'DEN YILLAR SONRA İTİRAF GELDİ! "On binlerce Starlink'i İran'a kaçak olarak soktuk"

İTİRAF NİTELİĞİNDE AÇIKLAMA İran, İsrail'i protestocuları desteklemek ve gizli yollarla İran'a Starlink internet sistemini sokmakla suçlamıştı. İsrail ise bu id

İSRAİL'DEN YILLAR SONRA İTİRAF GELDİ! "On binlerce Starlink'i İran'a kaçak olarak soktuk"

İTİRAF NİTELİĞİNDE AÇIKLAMA

İran, İsrail'i protestocuları desteklemek ve gizli yollarla İran'a Starlink internet sistemini sokmakla suçlamıştı. İsrail ise bu iddiaları kesin bir dille reddetmişti.

Yıllar sonra itiraf niteliğinde bir açıklama geldi. İsrail eski Başbakanı Naftali Bennett, "Protestoculara destek olduk, koordinasyonu sağlamak için on binlerce Starlink sistemi gönderdik." dedi.

PROTESTOLARIN ARKA PLANI

2021 yılında İran'da işçi grevi olarak başlayan protestolar, kısa sürede rejim karşıtı gösterilere dönüşmüştü. Haftalarca devam eden gösterilerde birçok kişi hayatını kaybetti.

İran, İsrail'i göstericilere destek vermekle suçladı. Tel Aviv yönetiminin gizli yollarla İran'a Starlink sistemlerini soktuğunu iddia etmişti. Ancak İsrail o zaman bu iddiaları kabul etmemişti.

‘’İRAN'A KAÇAK STARLINK SOKTUK’’

O dönemde başbakanlık yapan Naftali Bennett, Kudüs'te yaptığı bir konuşmada, "On binlerce Starlink alıcısını İran'a kaçak yollarla sokma sürecini kendisinin başlattığını" söyledi.

Bennett, cihazların protestocuların koordinasyonunu sağlamak ve nihayetinde İran rejimini devirmek için tasarlandığını ifade etti. Bennett, Netanyahu yönetiminin bu uygulamayı bıraktığını söylese de İran, son protestolarda da kaçak Starlink sistemlerinin kullanıldığını belirtmişti.

(Kaynak: CNN)

Kalici baglanti: https://www.ajansonline.com.tr/haber/israilden-yillar-sonra-itiraf-geldi-on-binlerce-starlinki-irana-kacak-olarak-soktuk

AJANS ONLİNE

HABER PORTALI