GÜNCEL

İstanbul'daki aileler "dijital detoks" kamplarında teknolojiden uzak vakit geçiriyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 2025 yılının "Aile Yılı" ilan edilmesinin ardından açıklanan vizyon doğrultusunda, 2026-2035 dönemi "Aile ve Nüfus

İstanbul
İstanbul'daki aileler "dijital detoks" kamplarında teknolojiden uzak vakit geçiriyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 2025 yılının "Aile Yılı" ilan edilmesinin ardından açıklanan vizyon doğrultusunda, 2026-2035 dönemi "Aile ve Nüfus On Yılı" olarak belirlendi. Bu kapsamda İstanbul Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, aile bağlarını güçlendirmek ve teknoloji bağımlılığına karşı farkındalık oluşturmak amacıyla kentin farklı ilçelerinde "dijital detoks" kampları düzenliyor.

Kamplardan biri Sarıyer ilçesine bağlı Rumelifeneri Mahallesi'nde bulunan Gençlik ve Spor Bakanlığı Marmaracık Gençlik Kampı'nda gerçekleştirildi. Yeşil ve mavinin buluştuğu kamp alanında aileler ve çocuklar, doğayla iç içe bir ortamda kültürel ve sportif etkinliklerle dolu bir gün geçirdi.

Aile içi iletişimi güçlendirmeyi ve bireylerin dijital dünyadan bir süre uzaklaşarak birlikte daha kaliteli zaman geçirmelerini amaçlayan kampta katılımcılar, cep telefonu, tablet ve bilgisayar gibi dijital cihazlardan uzak kalarak doğayla iç içe vakit geçiriyor.

Kamp programında halat çekme, çuval yarışı, yumurta taşıma, sandalye kapmaca ve yakar top gibi geleneksel oyunların yanı sıra okçuluk, kano, voleybol, basketbol, futbol, masa tenisi ve langırt gibi sportif aktiviteler de yer alıyor.

Etkinlikler aracılığıyla aile içi etkileşimin artırılması, empati duygusunun güçlendirilmesi ve doğaya yönelik farkındalığın geliştirilmesi hedefleniyor.

Sarıyer'de düzenlenen "dijital detoks" kampını AA ekibi dronla görüntüledi.

AA muhabirine açıklamalarda bulunan Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Ömer Turan, "Sayın Cumhurbaşkanımızın tensipleriyle 2025 yılı Aile Yılı ilan edilmişti. 2026 yılında da Aile ve Nüfus On Yılı ilan edildi. İstanbul'umuzda kıymetli Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanımız Mahinur Özdemir Göktaş'ın emir ve talimatlarıyla da 39 ilçemizin tamamında bu kampları yapacağız. Yıl sonuna kadar da hepsi bitmiş olacak. Şimdiye kadar 70 civarında kamp yaptık." diye konuştu.

Turan, gelecek yıllarda da bu kampları yapmaya devam edeceklerini, dijital dünyadan çıkıp, gerçek dünyanın güzelliklerini görerek hayata yeniden anlam kazandırmaya çalışacaklarını dile getirdi.

Ailenin güçlendirilmesi anlamında çok farklı etkinlik ve faaliyetler gerçekleştirdiklerini kaydeden Turan, "Dijital detoks özel bir etkinlik. Dünyada dijitalden kaçma şansımız yok. Ancak zaman zaman ara vermek, kendimize alan açmak ve dijital yaşamla kurduğumuz ilişkiyi yeniden gözden geçirmek için bu tarz etkinlikler çok kıymetli." dedi.

Turan, kampta ailelerin, dijital dünyadan uzak kalarak farklı etkinlikler ve faaliyetlere katıldığı, birbirleriyle daha fazla etkileşim kurduğu ve hayatın farklı renklerini deneyimlediği güzel bir sürece tanıklık ettiklerini anlattı.

Kalici baglanti: https://www.ajansonline.com.tr/haber/istanbuldaki-aileler-dijital-detoks-kamplarinda-teknolojiden-uzak-vakit-geciriyor

AJANS ONLİNE

HABER PORTALI