GÜNCEL

TÜBİTAK Fen Lisesi ilk mezunlarını verdi

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, 2021 yılında bilim ve teknoloji temelli eğitim anlayışla kapılarını açan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılında ilk

Aydın
TÜBİTAK Fen Lisesi ilk mezunlarını verdi

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, 2021 yılında bilim ve teknoloji temelli eğitim anlayışla kapılarını açan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılında ilk mezunlarını verdi.

Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılan merkezi sınav sonucunda yüzde 1'lik dilimde yer alan öğrenciler arasından özel yetenek sınavıyla seçilen 84 öğrenci, TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi'ndeki mezuniyet töreninde diplomalarını Bakan Kacır'ın elinden aldı.

Programda, TÜBİTAK Fen Lisesinin kuruluşundan itibaren okula verdiği destek dolayısıyla Kacır için hazırlanan sürpriz video gösterildi.

Okul birincisi Elif Berra Demir, öğrenciler adına hazırlanan ve Bakan Kacır'ın okul ziyaretlerinden oluşan özel tabloyu kendisine takdim etti.

Kacır, burada yaptığı konuşmada, gençlerin Türk milletinin istikbaline bilimle, teknolojiyle atacağı güçlü imzaların umudunu taşıdıklarını belirterek şunları ifade etti:

"İnanıyorum ki burada sizlerle birlikte inşa ettiğimiz kültür, aldığınız nitelikli eğitim sizi geleceğe en iyi şekilde hazırladı. Sizler bizim umudumuzsunuz. Sizin zekanız, bilim ve teknoloji alanındaki yetkinlikleriniz elbette değerlidir ancak sizi esas kıymetli kılan güzel ahlakınız, doğruluktan taviz vermeyen duruşunuz, azminiz, cesaretiniz ve inancınız olacaktır. Her yıl 100 bine yakın bilim insanı, araştırmacı ve öğrenciye burs ve destek sağlayan, ülkemizin kritik değer taşıyan bilim ve teknoloji projelerini hayata geçiren ulusal araştırma kurumumuz TÜBİTAK'ın çatısı altında bir fen lisesi kurma fikrinin arkasında stratejik bir bakış açısı var. Burası, Türkiye'mizin Milli Teknoloji Haml

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde 2000'li yıllarda yeni bir yolculuğa çıkıldığına işaret eden Kacır, yüksek teknolojiyi kendi imkanlarıyla geliştirebilmek için çok sayıda proje başlattıklarını, savunma sanayisinde yerli teknoloji projelerin en kritik öncelikleri olduğunu ve teknolojide paradigma değişimlerine odaklandıklarını belirtti.

Bakan Kacır, Türkiye'nin başka ülkeleri taklit etmek yerine kendi yol haritasını oluşturduğunun altını çizerek, "Onların milyarlarca dolar harcayarak, onlarca yılda elde ettikleri neticeleri geleceğin teknolojilerine odaklanarak çok daha hızlı yakaladık, hatta insansız havacılık gibi bazı alanlarda tüm dünyanın önüne geçmeyi başardık." değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye'de dev bir AR-GE ve inovasyon ekosistemi kurduklarını vurgulayan Kacır, şu bilgileri verdi:

"AR-GE insan kaynağımızı 12 katına, AR-GE harcamalarımızı 17 misline yükselttik. Akademide, özel sektörde ve kamuda AR-GE faaliyetlerinin hızla büyümesini sağladık. Bu yolculukta TÜBİTAK'ın çok ayrıcalıklı bir yeri var. 6 bine yakın insan kaynağıyla TÜBİTAK, ülkemizde AR-GE faaliyetlerinin en büyük destekçisi olmanın yanında doğrudan yürüttüğü projelerle derin teknoloji geliştirmeye yönelik faaliyetlerin de lideri."

Kalici baglanti: https://www.ajansonline.com.tr/haber/tubitak-fen-lisesi-ilk-mezunlarini-verdi

AJANS ONLİNE

HABER PORTALI